Dans la ville - I stan
Travail de la semaine 20
Den här veckan kommer du att lära dig:
- att lära dig de olika plagg för man och kvinna
- att kunna beskriva/förstå hur en person är klädd
- att kunna beskriva/förstå hur en person är klädd
Activité 1: regarde les vêtements féminins et note (anteckna) les habits que tu ne connais pas dans ton cahier. Teste tes connaissances (kunskaper) avec "listening challenge".
Activité 2: regarde les habits masculins et note (anteckna) les habits que tu ne connais pas dans ton cahier. Teste tes connaissances (kunskaper) avec "listening challenge".
Activité 3: choisis les habits que porte chaque personne (välj de kläder som varje person har på sig).
Activité 4: korsordet som ni fick i klassen
Activité 5: beskriv en person.
a) klipp ut en figur i en tidning, klistra den på pappret ni fick i klassen.
b) beskriv personen på bilden:
- vilka kläder har den (typ av plagg, färg, mönster, etc.)?
- vilka accessoar (ceinture, foulard, bijoux, etc. ) har den?
- hur ser personen ut (blonde/brune, yeux marron, etc.)?
Försök säga så mycket du kan :0)
Använd gärna följande uttryck:
Il /elle a .....
Il / elle porte .....
OBS: arbetet ska lämnas till Christine på tisdag !!!
Chanson et texte sur les vêtements. Clique ICI.
Activité 4: korsordet som ni fick i klassen
Activité 5: beskriv en person.
a) klipp ut en figur i en tidning, klistra den på pappret ni fick i klassen.
b) beskriv personen på bilden:
- vilka kläder har den (typ av plagg, färg, mönster, etc.)?
- vilka accessoar (ceinture, foulard, bijoux, etc. ) har den?
- hur ser personen ut (blonde/brune, yeux marron, etc.)?
Försök säga så mycket du kan :0)
Använd gärna följande uttryck:
Il /elle a .....
Il / elle porte .....
OBS: arbetet ska lämnas till Christine på tisdag !!!
Chanson et texte sur les vêtements. Clique ICI.
TRÄNA,TRÄNA; TRÄNA skolavslutningslåtarna!!!